ULM OPLEIDING

Een Ultra Licht Motorvaartuig of ULM is een licht eenmotorig vliegtuig voor een of twee personen. Het heeft speciale vereisten zoals een lage landingssnelheid en een lichte massa. Er mag gevlogen worden in ongecontroleerd luchtruim. De licentie is nationaal uitgegeven door DGLV en is geldig in België. Vliegen in gecontroleerd luchtruim en buiten België is natuurlijk ook mogelijk, mits de nodige toelating.

plane with immatriculation OO-G70

OO-G70

Tecnam P92

Een opleiding ULM omvat volgende fases, hieronder beschreven:

1. inschrijving bij een erkende ULM club

2. aanvragen van een oefenvergunning ULM & medische toelating klasse 4

3. volgen van theorie lessen

4. volgen van praktijk lessen

5. afleggen examen reglementering bij DGLV

6. afleggen van praktijk examen om een licentie te behalen

7. afleggen van examen radiocommunicatie bij DGLV

plane with immatriculation OO-G64

OO-G64

Tecnam P92

Royal Aero Club Brugge opereert vanuit de thuisbasis Ursel (ICAO code EBUL) op vrijdag vanaf 14:00, in het weekend en op feestdagen. Ursel is een reserve militair vliegveld dat enkel in het weekend gebruikt mag worden voor sportvliegen. Via de RACB kan je in familiale sfeer deel uitmaken van een vliegclub. Je volgt er een vliegopleiding of kan er als gebrevetteerd piloot terecht. De jaarlijkse bijdrage voor een lidmaatschap is 230 €.

Logo Royal Aero Club Brugge

Inschrijving Formulier Opleiding ULM
                07oktober 2023 Start Cursus

Inschrijvingsformulier Opleiding ULM info

Optineel info indien reeds in bezit van een licentie en/of Medisch attest

De inschrijving is definitief bij ontvangst van de overschrijving op onze rekening

BE33 0018 1278 9146

met vermelding  Naam + Cursus ULM

Bedankt voor de inzending!